İyi bir çalışma ortamı nasıl olmalıdır?

İşlerimizi yürüttüğümüz, günümüzün büyük bir bölümünü geçirdiğimiz çalışma alanlarımızın düzeni verimlilik üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. 

Fiziksel olarak iyi tasarlanmış bir ofis, çalışanların yaratıcılığını ve üretkenliğini doğrudan etkiliyor. Bu da belki daha az efor sarf ederek en fazla verimi almayı sağlıyor. Bunun yanında iyi düzenlenmiş bir ofis orada çalışan kişilerin refahını ve mutluluğunu sağlıyor. İşinde mutlu olan kişi de daha üretken oluyor. 

Çalışma alanını tasarlarken ışıklandırmadan havalandırmaya, kullanılan masalardan çalışma koltuklarının konforuna kadar her şey çok önemlidir.

İş hayatında hemen hemen her iş kolunda dijitalleşmeye başladığımız için yararlandığımız dijital araçların bize olası olumsuz fiziksel ve mental etkilerini de bu tasarım sürecine dahil etmek gerekiyor. Öyle ki hayatımıza çok fazla dahil olduğundan var oluşlarını kanıksadığımız cep telefonları, bilgisayarlar, tabletler ve aklınıza gelebilecek birçok elektronik cihaz bizi çeşitli hastalıklara sürükleyebildiği gibi çalışma verimimizi de düşürüyor.

Aydınlık ofis = Huzurlu iş ortamı

İyi bir ışıklandırma, çalışma ortamı için belki de en az düşünülen unsurlardan biridir. Ancak yeterli ve uygun bir ışıklandırmanın olmadığı bir ortam baş ağrısı, yorgunluk, mutsuzluk ve uzun vadede depresyona neden olabilir. Bu nedenle ofisinizin ışıklandırmasını yeterli aydınlığın sağlanacağı şekilde yapmanız hatta masalara da lamba koymanızda fayda var. 

Çalıştığınız ortamın büyüklüğü ve çalışan sayısının birbiriyle olan ilişkisi size havalandırma ile ilgili ipucu verecektir. Yetersiz havalandırma bazı sağlık sorunlarına yol açabilir. Bunun için sadece klima ile havalandırma bile sizin çalışma alanınıza yeterli olmayabilir. 

Düzen her şeydir!

Oturma düzeni ise en önemli unsurlardan biridir. Çalışanların oturdukları masalar ve sandalyeler yeterli konforlukta olmalı, ofisin içerisindeki olası hareketler için yeterli alanlar bulunması gerekmektedir. Bunların yanında mola alanları için mümkünse ayrı bir yer belirlenmesi ve tasarımda daha rahatlatıcı renkler ve uygun mobilyalar kullanılması huzurlu bir ortam yaratmayı sağlayacaktır. 

Elektronik cihazları düzene dahil etmek

Dijital cihazların olumsuz etkilerinden kurtulmak için ise gerekli önlemlerin alınması gerekmektedir (link: https://www.geosafe.com.tr/blog/icerik/elektromanyetik-radyasyonu-azaltmanin-yollari). Geosafe’in Office Safe küreleri ise tam burada devreye giriyor. Office Safe küresi; modem, cep telefonu, bilgisayar gibi cihazların yoğun olarak bulunduğu ofis ortamlarının korunması için tasarlanmış, elektromanyetik radyasyondan koruyucu taş karışımı içeren bir küredir. 

Bir Office Safe küresi 20 m²’lik bir alan için yeterli olmaktadır. Çalışma alanlarınızda elektromanyetik maruziyeti (link: https://www.geosafe.com.tr/blog/icerik/elektromanyetikalan) azaltmak için en ideal çözüm olarak düşünülebilir.

Çağımız bizi ofis ortamlarına daha fazla mahkum etmiş gibi görünse de aslında küçük bazı düzenlemeler ve alacağımız önlemlerle çalışma hayatımızı daha verimli ve sağlıklı hale getirebiliriz.

Her ne kadar bu yazının konusu olmasa da ofis çalışanlarının egzersizlerine önem vermesi gerektiğini de bir kez daha hatırlatalım.

Sağlıklı bir çalışma hayatı dileriz.

Bir yanıt yazın